جک دو ستون چینی چیست و چه مزایایی دارد؟

جک دو ستون چینی

جک دو ستون (جک بالابر مکانیکی) یکی از تجهیزات تعمیرگاهی خودرو است و دستگاهی است که از آن برای بالا بردن و بلند کردن خودرو در تعمیرگاه‌ها استفاده می‌شود. جک دو ستون همان‌طور که از نامش نیز پیداست، دارای دو ستون و پایه بسیار محکم است که پایه‌ها بر روی زمین قرار گرفته و فیکس می‌شوند و هر ستونش دارای قفل‌کن است تا افراد بتوانند با برق تک فاز و سه فاز با استفاده از ستون‌ها، خودرو را بالا ببرد تا تعمیرکار بتواند به راحتی به بخش‌های زیرین خودرو دسترسی داشته باشد. 
جک‌های دو ستون در بازار دارای دو مدل ماردونی و هیدرولیک وجود دارند؛ اما از میان این دو نوع جک دو ستون، جک دو ستون هیدرولیکی بسیار محبوب‌تر و پرطرف‌دار است؛ چراکه به جهت نصب و احداث ساده‌تر و راحت‌تر است و همچنین از لحاظ ایمنی در سطح بالاتر و بهتری قرار دارد و تعمیر آن نیز نسبتاً ساده‌تر است. جک‌های دو ستون هیدرولیکی اغلب طول عمر بالاتری نیز دارند و بسیار کارآمدترند. 
امروزه انواع و اقسام جک‌های دو ستون از برندهای مختلف در بازار وجود دارند که هر یک طرف‌داران خاص خود را دارند. جک دو ستون چینی نیز یکی از انواع همین برندهای جک دو ستون است که توسط کشور چین ساخته شده است و کیفیت و کارایی فوق‌العاده‌ای دارند. جک دو ستون چینی قابل استفاده در انواع مکانیکی‌ها، تعویض روغنی‌ها، آپاراتی‌ها، جلوبندی سازی‌ها، تعمیرات گیربکس و ... است که نیاز به دسترسی کامل به قسمت‌های زیرین خودرو را کاملاً برطرف می‌کند.
علاوه بر جک دو ستون، دستگاه دیاگ نیز یکی از مهم‌ترین تجهیزات تعمیرگاهی است که هر مکانیکی باید برای حرفه‌ای‌تر بودن و انجام درست و کامل کارش آن را داشته باشد. چنانچه قصد خرید این دستگاه را دارید. در دیاگ لند می‌توانید خرید اقساطی دیاگ را انجام دهید.

انواع جک دو ستون چینی

 

انواع جک دو ستون چینی


1-    چک دو ستون چینی هیدرولیکی:

این نوع جک دو ستون چینی به وسیله پمپ هیدرولیک در هر ستون و از طریق سیم بکسل بالا رفته و تنظیم می‌شود. با داشتن ضامن‌های فولادی که به فواصل کم در این جک دو ستون قرار دارند، ستون‌ها در ارتفاع مشخص و مورد نظر قفل شده و ثابت می‌مانند. این جک‌های دو ستون چینی هیدرولیکی همگی به سیستم هیدرولیک، سیم بکسل و قفل کن مجهز شده اند و با برق تک فاز به راحتی کار می‌کنند. همین مسئله نیز هزینه‌های تعمیر و نگه‌داری این نوع جک دو ستون چینی را کمتر می‌کند.


2-    جک دو ستون چینی ماردونی:

این نوع از جک دو ستون چینی بر خلاف جک دو ستون هیدرولیکی به وسیله پیچ و مهره کار می‌کنند و برای استفاده در تعمیرگاه به برق 3 فاز نیاز دارند. استفاده این جک دو ستون ماردونی یا مکانیکی از برق 3 فاز سبب شده است تا این جک دو ستون چینی محبوبیت کمتری نسبت به جک هیدرولیکی داشته باشد. البته قیمت خرید جک دو ستون چینی ماردونی نسبت به جک دو ستون چینی هیدرولیکی کمتر است؛ اما اکثر تعمیرکاران ترجیح می‌دهند تا با صرف مقدار بیشتری هزینه، جک دو ستون چینی هیدرولیکی را خریداری کنند؛ چراکه کارایی راحت‌تری دارد. جک دو ستون ماردونی با کمک پیچ و مهره‌ها و به وسیله قطعه هزارخار، خودروها را توسط ستون‌های خودش بلند کرده و بالا می‌برد.


جک دو ستون چینی هیدرولیکی یا مکانیکی

 

جک دو ستون چینی هیدرولیکی یا مکانیکی


معمولاً تعمیرکاران در هنگام خرید جک دو ستون بر سر این مسئله که جک دو ستون هیدرولیکی بخرند یا جک دو ستون مکانیکی دچار شک و تردید می‌شوند. خب در هر صورت هر دوی این جک‌ها بالابر خودرو هستند و کار یکسانی را انجام می‌دهند؛ اما یکی با قیمت کمتر و فناوری پایین‌تر و دیگری با قیمت بالاتر و البته فناوری پیشرفته‌تر. انتخاب شما کدام است؟
تصمیم‌گیری در مورد این مسئله نیاز به اندکی تجربه دارد. جک دو ستون چینی هیدرولیکی اندکی مکانیزم پیچیده‌تری دارد و هزینه آن نیز بالاتر است؛ اما به هیچ عنوان نمی‌توان از مزایای بسیار خوب و فوق‌العاده‌اش چشم پوشی کرد؛ مزایایی مانند کنترل کردن دقیق ارتفاع خودرو، ایمنی بالاتر، قفل کن‌های بهتر و ... . اما جک‌های مکانیکی خب از آنجایی که با پیچ و مهره عمل می‌کنند، از نظر ایمنی سطح پایین‌تری دارند؛ بنابراین جک‌های دو ستون چینی هیدرولیکی قابلیت‌های بالاتر و بهتری دارند و ارزش پرداخت هزینه بالاتر را دارند.

 

ساختار و روش کار جک دو ستون چینی

 

ساختار و روش کار جک دو ستون چینی


دستگاه جک دو ستون چینی از دو ستون در کناره آن تشکیل شده است و اتومبیل با قرار گرفتن در میان این دو ستون، با استفاده از بازوهای کناری جک به سمت بالا برده می‌شود. بازوهای کناری جک دو ستون نیز به راحتی به راست و چپ، در محوری دایره‌ای می‌چرخند و بسته به نیاز تعمیرکار قابلیت تنظیم شدن دارند. دستگاه جک دو ستون چینی پس از قرار گرفتن خودرو بر روی ستون‌ها، توسط ریموت کنترلی، بازوهای جک را در زیر خودرو به درستی فیکس می‌کند و پس از اطمینان از جای‌گیری درست خودرو و قرار گرفتن لاستیک‌ها بر روی ستون‌های جک، خودرو بالا می‌رود و در همین حین نیز پروسه قفل شدن خودرو بر روی بازوها صورت می‌گیرد تا ماشین در امنیت کامل بر روی بازوهای جک قرار گرفته و ثابت شود. پس از اینکه کار تعمیرکار با خودرو به اتمام رسید، اتومبیل مجدداً توسط ریموت کنترل مربوط به جک پایین می‌آید و قفل بازوها نیز باز می‌شود. 

مزایای استفاده از جک دو ستون چینی

مزایای استفاده از جک دو ستون چینی


•    دسترسی بهتر و عالی به زیر خودرو
•    اشغال فضای کم
•    هزینه نگهداری کم
•    هزینه تعمیر کم
•    در دسترس بودن لوازم جانبی آن
•    مکانیزم ساده
•    طول عمر بالا
•    نصب و جابه‌جایی ساده و راحت
•    تنوع بالا
•    بادوام و کارآمد
•    قیمت مناسب


معرفی بهترین جک‌های دو ستون چینی

معرفی بهترین جک‌های دو ستون چینی


1-    جک دو ستون چینی GL-3.2-2E (Guangli)


این جک دو ستون یکی از بهترین مدل‌های جک دو ستون چینی هیدرولیکی است و ظرفیت بالابری حدود 3200 کیلوگرم یعنی معادل 3/2 تن را دارد و می‌تواند خودرو را تا ارتفاع 190 سانتی‌متر بالا ببرد. این نوع جک دو ستون برای استفاده از در انواع تعمیرگاه‌های مکانیکی خودرو مناسب است.

 

2-    جک دو ستون چینی SCT


این جک دو ستون چینی برای بالا بردن انواع خودروها تا وزن 4 تن کاملاً مناسب است و می‌تواند خودرو را تا هر ارتفاعی که برای تعمیرکار کاربردی باشد، بالا ببرد. این جک بسیار کم مصرف است و قابلیت کار با برق تک فاز یا سه فاز را دارد. استفاده از جک دو ستون چینی SCT در هر تعمیرگاهی امکان‌پذیر است و قیمت مناسبی هم دارد. اگر شما نیز قصد خرید جک دو ستون چینی را دارید می‌توانید این ابزار مهم تعمیرگاهی خود را با خیالی آسوده و از فروشگاه دیاگ لند تهیه کنید. همچنین در صورتی که قصد خرید سایر تجهیزات تعمیرگاهی مانند خرید انژکتورشور را دارید نیز می‌توانید بهترین نمونه‌های آن‌ را از ما خریداری کنید.

 

سوالات متداول

1-    جک دو ستون چینی چیست؟

جک دو ستون چینی یکی از انواع بالابرهای مکانیکی خودرو است که ساخت کشور چین است و نمونه‌های مختلف این دستگاه به دلیل کارایی بسیار عالی و خوب همواره جز اولین انتخاب‌های هر تعمیرکاری بوده‌اند.


2-    چند نوع جک دو ستون چینی در بازار وجود دارد؟

به طور کلی انواع جک‌های دو ستون چینی شامل جک دو ستون هیدرولیکی و جک دو ستون ماردونی هستند که هر تعمیرکاری بر مبنای نیاز خود یکی از انواع آن را خریداری می‌کند.


3-    تفاوت جک دو ستون چینی ماردونی و هیدرولیکی در چیست؟

جک دو ستون چینی هیدرولیکی به وسیله پمپ هیدرولیک که در هر ستون قرار دارد و از طریق سیم بکسل بالا رفته و قابل تنظیم نیز هست کنترل می‌شود در حالی که جک دو ستون چینی ماردونی به وسیله پیچ و مهره کار می‌کنند و برای استفاده از این ابزار در تعمیرگاه به برق 3 فاز نیاز است. استفاده این جک دو ستون ماردونی از برق 3 فاز سبب شده است تا این جک دو ستون چینی محبوبیت کمتری نسبت به جک هیدرولیکی داشته باشد.


4-    بهترین برند چک دو ستون چینی کدام است؟
جک دو ستون چینی SCT یکی از بهترین انواع این نوع جک است که در فروشگاه دیاگ لند نیز به فروش می‌رسد.
 

جمع بندی

ما در فروشگاه دیاگ لند تجهیرات تعمیرگاهی را بصورت نقدی و اقساطی به فروش میرسانیم . اگر شما قصد خرید جک دو ستون را دارید چه از برندهای چینی یا امریکایی یا ایتالیایی با ما تماس بگیرید و از مشاوره رایگان ما برخوردار شوید. کارشناسان ما 24 ساعت شبانه روز و 7 روز هفته منتظر تماس شما هستند تا به شما کمک کنند بهترین انتخاب و شرایط پرداخت را برای خرید جک دو ستون داشته باشید.

همچنین اگر قصد تجهیزات تعمیرگاهی دیگر مانند دستگاه دیاگ ، ساکشن روغن گیربکس ، انژکتور شور ، دستگاه شارژ گاز کولر و یا خرید پروگرامر را دارید حتما با ما در تماس باشید تا بهترین مشاوره و شرایط خرید را برای شما فراهم کنیم.

ما در دیاگ لند همواره به فکر ارائه بهترین خدمات به شما تعمیرکارهای گرامی هستیم.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش