بهترین روش‌های افزایش توان خودرو

افزایش توان خودرو

افزایش توان خودرو یعنی چه؟


خودروها اغلب پس از گذشت چندین سال و طی کردن مسافتی دچار افت شدید در توان حرکتی اتومبیل می‌شود. افزایش توان خودرو به مالکین آن اجازه می‌دهد تا در مدت زمان کوتاه‌تری به سرعت بیشتری دست پیدا کنند و در واقع شتاب اتومبیل خود را افزایش دهند. تعویض به موقع روغن موتور خودرو و استفاده از روغن موتور خوب و مرغوب و همچنین نگهداری صحیح و مناسب از موتور ماشین می‌تواند تا میزان زیادی از افت توان خودرو جلوگیری کند؛ اما راه‌های بسیار دیگری نیز وجود دارد که به شما کمک می‌کند بتوانید توان اتومبیل خود را افزایش دهید. انجام این کار این روزها به خصوص در نسل رانندگان جوان بیشتر صورت می‌گیرد؛ چراکه آن‌ها عاشق هیجان و سرعت‌اند و دوست دارند که ماشینشان شتاب و سرعت خوب و بالایی داشته باشد. اگر شما نیز به دنبال راهکارهایی برای افزایش توان خودرو خود هستید، تا انتهای این مقاله از دیاگ لند همراه ما باشید.


آشنایی با تیونینگ خودرو

 

آشنایی با تیونینگ خودرو


تیونینگ خودرو یعنی ارتقا دادن بخش‌های مختلف یک اتومبیل اعم از قدرت موتور، تغییرات ظاهری ماشین و بدنه آن. به طور کلی به هرگونه تغییری که در بخش‌های مختلف یک خودرو اعمال می‌شود تیونینگ خودرو می‌گویند. افزایش توان خودرو نیز شامل تقویت موتور خودرو و افزایش قدرت آن می‌شود که انجام این کار نیز نوعی عمل تیونینگ بر روی اتومبیل است. در صورتی که قصد دارید توان خودرو خود را افزایش دهید بهتر است حتما به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید تا این کار را با استفاده از تجهیزات تعمیرگاهی خودرو که در اختیار دارد برای شما انجام دهد و بهتر است که هرگز خودتان به تنهایی اقدام به انجام این چنین تغییراتی نزنید.


مزایای افزایش توان خودرو

 

مزایای افزایش توان خودرو


•    افزایش میزان گشتاور خودرو
•    بالا رفتن میزان نیروی تولیدی توسط موتور خودرو
•    بهبود الگوی مصرف سوخت خودرو
•    بهبود یا اصلاح عملکرد موتور خودرو جهت رسیدن به میزان شتاب بهتر و بیشتر
•    افزایش راندمان خودرو
•    افزایش بازده موتور خودرو
•    کاهش میزان استهلاک خودرو
•    کاهش سطح آلایندگی‌ها


معایب افزایش توان خودرو

 

معایب افزایش توان خودرو


همان‌طور که گفتیم افزایش توان خودرو یا انجام تیونینگ خودرو یعنی تقویت کردن بخشی از اتومبیل و این کار نیز یعنی یک خودرو بیشتر از آن چیزی که در توانش است کار کند و بی شک هیچ تغییری در خودرو بدون ایراد نیست. یکی از مهم‌ترین معایب و مشکلاتی که افزایش توان خودرو برای اتومبیل شما به همراه دارد این است که ما خودرو را از حالت استاندارد و توان استاندارد ساختش خارج می‌کنیم. هر ماشینی بر اساس یکسری استانداردها ساخته شده است و ساختار ظاهری یا داخلی آن پس از طی کردن مراحل مختلف و پشت سر گذاشتن آزمایشات متفاوت طراحی و ساخته شده است و به حالتی که اکنون هست درآمده، تیونینگ خودرو یا افزایش توان خودرو سبب خارج شدن آن از مسیر استانداردش می‌شود و ممکن است حتی برای شما خسارات مالی و جانی را به همراه داشته باشد. از جمله مشکلاتی که پس از افزایش توان خودرو ممکن است برای اتومبیل شما به وجود بیاید شامل صداهای عجیب و غریب خودرو و مواردی مانند این است که اغلب سبب آزار و اذیت شهروندان نیز می‌شود. به‌عنوان‌مثال در شهر بسیار دیده شده است که برخی از افراد با تقویت کردن اگزوز خودروی خود سبب به وجود آمدن یک صدای بسیار بلند و زیاد شده‌اند که باعث ترس یا آزار دیگران شده است و یا گاهی نیز برخی از افراد با تغییر صدای بوق اتومبیل خود دیگران را مورد آزار قرار داده‌اند.
در صورتی که پس از اعتمال تغییرات بر روی خودرو متوجه بروز ایراداتی در آن شدید برای رفع این مشکل می‌توانید به مکانیک مراجعه کنید تا عیب‌یابی خودرو شما را انجام دهد. همچنین با خرید دستگاه دیاگ می‌توانید خودتان عیب‌یابی خودرو را انجام دهید. چنانچه قصد خرید اقساطی دیاگ را دارید می‌توانید به فروشگاه دیاگ لند مراجعه کنید.
مورد دیگری که لازم است در اینجا ذکر کنیم این است که معمولاً خودروهایی که تقویت شده‌اند و توانشان افزایش پیدا کرده است مشتری کمتری نسبت به اتومبیل‌های معمولی دارند و به عبارتی جامعه آماری بسیاری اندکی هستند که خواهان و طرف‌دار این مدل از ماشین‌ها هستند؛ بنابراین ممکن است در زمانی که قصد فروش خودرو خود را دارید با مشکل مواجه شوید.

راهکارهایی برای افزایش توان خودرو

 

راهکارهایی برای افزایش توان خودرو


1- ورودی خودرو دارای هوای خنک باشد: هوای سرد دارای چگالی بالاتری است؛ بنابراین سبب می‌شود تا اکسیژن بیشتری به سیلندر خودرو وارد شده و با سوخت ترکیب شود. این کار در نهایت سبب می‌شود که احتراق خودرو سریع‌تر اتفاق بیفتد و در نتیجه توان موتور خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند. در صورتی که ورودی موتور هوای خنک باشد، توان آن از 5 تا 7 اسب بخار افزایش پیدا می‌کند.

2- استفاده از اگزوز خروجی برای افزایش توان خودرو: برداشتن اگزوز خودرو یا اعمال تغییراتی در آن می‌تواند تأثیرات بسیار زیادی بر روی عملکرد اتومبیل داشته باشد. یعنی شما می‌توانید با تغییر مسیر لوله اگزوز از کاتالیست موجود در لوله اگزوز تا انتهای خودرو در صندوق عقب را کاملاً مستقیم کنید. افزایش تعداد اگزوزها نیز می‌تواند گازهای خروجی حاصل از احتراق اتومبیل را سریع‌تر و بیشتر به بیرون منتقل کند. با خارج شدن هر چه بیشتر گازهای حاصل از احتراق، فضای بیشتری برای مخلوط سوخت و هوا در محفظه احتراق باقی می‌ماند و این کار سبب افزایش توان موتور و در نتیجه افزایش توان خودرو می‌شود.

3- استفاده از کاتالیست با جریان بالا برای افزایش توان خودرو: به‌کارگیری مبدل کاتالیست بر روی خودرو توسط کارخانه سازنده آن صرفاً به این دلیل نیست که عملکرد خودرو به وسیله آن افزایش یابد؛ بلکه سازندگان خودرو با این کار می‌خواهند هوای تنفسی ما انسان‌ها تمیز باقی بماند. تعویض کاتالیست‌های خودرو می‌تواند منجر به تغییراتی در آن شود و همچنین میزان شتاب خودرو را نیز افزایش دهد. البته توصیه می‌شود که از انجام این کار ممانعت کنید؛ چراکه مشکلاتی را برای خودرو شما به وجود می‌آورد.
4- استفاده از حقه تایر برای افزایش توان خودرو: شما می‌توانید با از بردن زاویه Toe-in که کارخانه‌ها به طور استاندارد برای خودروها در نظر گرفته‌اند و موازی کردن دقیق جهت چرخش آن‌ها در مسیرهای مستقیم می‌توانید شاهد بهبود توان خودروی خود باشید. همچنین استفاده از لاستیک‌های فاق کوتاه نیز می‌تواند سبب بهبود یافتن شتاب خودرو شود؛ اما این کار می‌تواند سرعت‌سنج اتومبیل شما را با خطا مواجه کند. مورد دیگری که در ارتباط با لاستیک خودروها قابل انجام است تعویض رینگ لاستیک‌ها با رینگ‌های کم وزن‌تر است که بر روی توان و عملکرد خودرو تأثیر بسیار خوبی دارد. استفاده از رینگ‌هایی با جنس فیبر کربن یا آلیاژ آلومینیوم یا منیزیم می‌تواند خودرو شما را به میزان چشمگیری سبک کند و تأثیراتی را نیز بر افزایش توان و شتاب اتومبیل شما داشته باشد. با مراجعه به تعمیرگاه‌های رینگ و لاستیک می‌توانید تایرهای خودرو خود را تعویض کنید. این کار در برخی از تعمیرگاه‌ها به وسلیه جک دو ستون انجام می‌شود که کار را برای تعمیرکاران بسیار راحت‌تر می‌کند. جک دو ستون چینی جز معروف‌ترین و بهترین جک‌های تعمیرگاهی مدرن است. اگر قصد خرید جک دو ستون دارید؛ می‌توانید با بهترین شرایط خرید خود را از سایت ما انجام دهید.

5- ReFlesh کردن برنامه ECU ماشین برای افزایش توان خودرو: به وسیله reFlesh کردن ECU خودرو، زمان‌بندی سوپاپ‌ها، مخلوط سوخت و هوا و سایر ورودی‌های اسب بخار خودرو دستخوش تغییراتی می‌شوند که این تغییرات در نهایت توان خودروی شما را افزایش می‌دهد. همچنین با نصب توربوشارژ و سوپر شارژ بر روی اتومبیلتان، عمل ریفلش کردن می‌تواند موتور خودرو را به شدت تقویت کند و بر روی شتاب ماشین نیز تأثیر خوبی بگذارد.
6- بررسی و تعویض مداوم فیلتر هوای ماشین برای افزایش توان خودرو: فیلتر خودرو نقش ریه اتومبیل را دارد و هرچه تمیزتر و سالم‌تر باشد، ماشین نیز راحت‌تر حرکت می‌کند. در صورتی که فیلتر هوای خودرو کثیف یا آسیب دیده باشد، هوای تازه و خنک نیز به موتور ماشین نمی‌رسد و در نتیجه اتومبیل شما با مشکل مواجه می‌شود؛ اما یک فیلتر تمیز و نو و سالم سبب عبور هوای خنک و تازه و سوخت بیشتری به سمت موتور خودرو می‌شود و در نهایت سوخت و هوا در سیلندر به میزان کافی وجود دارد و احتراق نیز بهتر انجام می‌شود. تمیز بودن و تعویض به موقع فیلتر خودرو می‌تواند به میزان 5 تا 7 اسب بخار قدرت خودرو را افزایش دهد. انژکتور خودرو نیز تاثیر خوبی بر افزایش توان آن دارد و بهتر است که به طور مداوم شست و شوی انژکتور را با استفاده از انژکتورشور انجام دهید. شما می‌توانید خرید انژکتورشور را از سایت ما با بهترین شرایط انجام دهید.
7- تغییر ارتفاع ماشین و افزایش توان و شتاب خودرو: با کاهش دادن ارتفاع خودرو می‌توانید شتاب ماشین خودتان را افزایش دهید. هرچه ارتفاع اتومبیل کمتر باشد، هوای کمتری نیز از زیر آن عبور می‌کند و در نتیجه برای رسیدن به شتاب و سرعت مدنظرتان نیاز به سوخت کمتری خواهید داشت. 

8- کاهش وزن خودرو ماشین برای افزایش توان خودرو: بی شک هرچه وزن یک خودرو بیشتر باشد، شتاب گرفتن آن نیز دشوارتر است و سوخت بیشتری نیز برای شتاب گیری خودرو مصرف می‌شود؛ اما در صورتی که بتوانید وزن اتومبیلتان را کاهش دهید، خودرو برای شتاب گیری نیاز به تلاش زیادی ندارد و سوخت زیادی نیز مصرف نمی‌شود و در نتیجه توان خودرو نیز افزایش پیدا می‌کند.

 

راهکارهایی برای کاهش وزن خودرو:

  • تغییر رینگ‌های آهنی به مدل‌های سبک‌تر مانند آلومینیومی
  • تغییر سیستم ترمز کاسه‌ای به دیسکی سوراخ‌دار
  • تغییر جنس شیشه‌ها
  • تعویض سرسیلندر خودرو
  • استفاده از لاستیک‌های فیبر کربنی
  • عدم نصب سیستم صورتی بر روی ماشین
  • حذف ابزار و لوازم اضافی از صندوق عقب خودرو
  • حذف کردن صندلی‌های عقب خودرو در صورت نیاز

 

9-  نصب کردن کیت تزریق آب در ماشین برای افزایش توان خودرو: کیت تزریق آب ابزاری است که با تزریق آب به صورت اسپری در منیفولد ورودی، دمای مخلوط سوخت و هوا را کاهش می‌دهد و در نتیجه راندمان حجمی موتور را بالا برده و سبب تقویت موتور ماشین و در نتیجه افزایش توان آن می‌شود. از جمله مزایای استفاده از کیت تزریق آب می‌توان به این مورد اشاره کرد که رسوبات کربن از بین می‌رود و محفظه احتراق تمیز و سالم نگه داشته می‌شود.

10- استفاده از روان‌کننده‌های مصنوعی برای افزایش توان خودرو: روان‌کننده‌های مصنوعی جایگزین مناسبی برای روغن‌های سنتی هستند. این روان‌کننده‌ها سبب افزایش عمر موتور شده و در روان‌سازی بهتر قطعات و کاهش اصطکاکشان میانشان بسیار تأثیرگذار است. این روان‌کننده‌ها همچنین از موتور خودرو در مقابل شرایط جوی نامناسب محافظت می‌کنند و در زمانی که جیوه مورد نیاز آن کاهش پیدا می‌کند، عملکردی عالی و خوب را از موتور به نمایش می‌گذارد و در نتیجه باعث می‌شود موتور سالم‌تر باقی بماند و قدرت و توانش نیز افزایش پیدا کند.
 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش