برای تاسیس مکانیکی خودرو به چه تجهیزاتی نیاز داریم؟

برای تاسیس مکانیکی خودرو به چه تجهیزاتی نیاز داری؟

برای مکانیک ها و سایر علاقمندان به تعمیرات خودرو ، راه اندازی یک تعمیرگاه هدفی بسیار شیرین است. مکانیک هایی که تعمیرگاه خود را راه اندازی می کنند مستعد درآمد های بسیار بالا و خوبی هستند اما این امر مستلزم این است که دارای فضای کافی بوده و  تعمیرگاه شان مجهز به تجهیزات تعمیرگاهی خودرو ضروری باشد. مجهز بودن به تجهیزات تعمیرگاهی خودرو ، کار مکانیک ها را بسیار ساده تر و مدت زمان تعمیرات را نیز کاهش می دهد. قبل از اقدام به خرید هرگونه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو ، می بایست با انواع تجهیزات تعمیرگاهی خودرو ، کاربرد وبرند و  ..... آشنایی داشته باشید.حال بطور کلی باید بدانیم تجهیزات تعمیرگاهی خودرو چیست ؟ تجهیزات تعمیرگاهی خودرو خودرو  شامل هر گونه ابزار، دستگاه، ماشین آلات و دستگاه های صنعتی که به تعمیرکاران برای تعمیر و راه اندازی انواع خودروی معمولی و غیر معمولی، سبک و سنگین، ساده و صنعتی و غیره، کمک می کنند، گفته می شود. تجهیزات تعمیرگاهی خودرو تخصصی بوده و  اپراتور آن نیز باید مهارت و تجربه کافی داشته باشد. تجهیزات تعمیرگاهی برای ماشین های متفاوت یکسان است و تفاوت آن تنها به سایز و مقیاس آنها بر می گردد.دامنه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو گسترده است اما می توان آن ها را اولویت بندی کرد تا طیف گسترده ای از تقاضا های مشتریان را پوشش داد. . ما در اینجا لیستی از ضروری ترین و کارآمد ترین تجهیزات تعمیرگاهی را به شما ارائه خواهیم داد : 

 

دستگاه دیاگ خودرو

دستگاه دیاگ خودرو
دیاگ یک تجهیزات تعمیرگاهی خودرو پرکاربرد در مکانیکی ها است و مکانیک ها با خرید دیاگ از آن برای عیب یابی خودرو ها استفاده می کنند. حال شاید برایتان سوال باشد که میزان اهمیت دیاگ در تجهیزات تعمیرگاهی خودرو  چقدر بوده و دستگاه دیاگ خودرو چگونه عیب را تشخیص می دهد؟ خرید دیاگ از جمله کلیدی ترین خرید های تجهیزات تعمیرگاهی است. در دسته تجهیزات تعمیرگاهی ، خرید دیاگ بسیار به مکانیک کمک کرده تا در کمترین زمان و با بیشترین دقت مشکلات را شناسایی کند. دستگاه های دیاگ در مدل ها و برند های مختلفی در بازار با یکدیگر رقابت می کنند. دیاگ هایی همچون  دستگاه دیاگ نگارخودرو ،دستگاه دیاگ ویمکس ، و دستگاه دیاگ موتور آزمای ثمین ، در بازار وجود دارند که با پوشش دادن نیاز های مصرف کننده و قیمت مناسب ، فرآیند خرید را برای کاربران آسان تر خواهد کرد.شما می توانید برای خرید دیاگ نگار خودرو ،خرید دیاگ وی مکس و خرید دیاگ موتور آزمای ثمین به فروشگاه دیاگ لند مراجعه نموده و محصولات را براحتی با یک دیگر مقابسه کنید.در صورت دلخواه امکان خرید اقساطی دیاگ نیز وجود دارد. شما همچین در دیاگ لند می توانید امکان ،  خرید دیاگ استوک و خرید دیاگ نگار خودرو اقساطی را نیز داشته باشید.

 

جک دو ستون

 جک دو ستون تعمیرگاهی
جک های بالابر مختلفی در بازار تجهیزات تعمیرگاهی وجود دارد اما از پرکاربرد ترین جک ها می توان به جک دو ستون اشاره کرد. از دلایل پر فروشی و پر کاربرد بودن جک دو ستون می توان به قیمت مناسب تر آن نسبت به سایر جک ها ،و راحت تر بودن نصب آنها اشاره کرد. کاربرد  جک دو ستون در زمینه های مختلفی چون  تعویض روغن، مکانیکی، تعمیر گیر بکس، جلو بندی سازی و تعویض لنت ،تعویض سریع لاستیکها ،تعمیرات زیر خودرو، اگزوز سازی، تعویض کمک فنر ها و... می باشد. در گذشته تعویض روغن از طریق چال سرویس انجام می شد اما با روی کار آمدن جک دوستون این امر نیز بسیار راحت تر انجام می پذیرد.
انواع جک دو ستون
جک های ستون به دو دسته کلی تقسیم می شوند :
جک های دو ستون مکانیکی : جک دو ستون مکانیکی به نسبت جک دو ستون هیدرولیکی قیمت پایین تری دارد.اما با این وجود کاربرد کمتری در تجهیزات تعمیرگاهی خودرو دارد زیرا برای استفاده می بایست از برق سه فاز تغذیه کند و همین امر موجب هزینه نهایی بیشتری خواهد شد.نلم دیگر این جک ، جک دو ستون ماردونی یا جک ماردونی است. جک های دو ستون مکانیکی در دو نوع تک موتوره و دو موتوره در بازار موجود می باشد. در مدل های تک موتوره هر دو بازو را با یک موتور بالا برده می‌شود و در مدل های دو موتور هر بازو با یک موتور مجزا بالا برده می‌شود..
جک های دو ستون هیدرولیکی : جک دو ستون هیدرولیکی رایج ترین دستگاه یک تجهیزات تعمیرگاهی خودرو است.این نوع جک دو ستون مناسب تعمیرگاه هایی است که روزانه تعداد مراجعین آنها بالا بوده و یا خودرو های مراجع کننده آن ها وزن سنگینی دارند.جک های دوستون هیدرولیکی در دو نوع کفی دار و بدون کفی هستند که نوع کفی دار آن مستحکم تر و ایمن تر می باشد.
برای مقایسه و خرید جک دو ستون می توانید به فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی دیاگ لند مراجعه نموده و ضمن مشاوره با کارشناسان دیاگ لند ، محصول مورد نظرتان را خریداری کنند.

 

انژکتور شور

انژکتور شور یا دستگاه شستشوی انژکتور

امروزه با تولید روز افزون موتور های انژکتوری خودرو ها ، انژکتور بخشی مهم از یک خودرو محسوب می شود.یکی از مشکلات پیش روی انژکتور ها که کاهش قدرت موتور را نیز در پی دارد ، رسوب آلودگی در انژکتور خودرو می باشد.علاوه بر رسوب آلودگی ،وجود هر گونه نقص دیگری در انژکتور ها ها بر اجزا دیگر خودرو از جمله سنسور اکسیژن و کاتالیست تاثیر منفی خواهد گذاشت. بنابراین این قطعه می بایست بعد از 40 هزار کیلومتر نیاز به تست، شستشو و سرویس دارد. برخی مواقع نیز خودرو با ریپ زدن ،کاهش قدرت موتور ، کاهش شتاب خودرو و یا روشن شدن چراغ چک به ما هشدار می دهد که زمان شستشوی انژکتور ها فرا رسیده است. همانطور که از نام دستگاه انژکتور شور پیداست ، از این دستگاه برای شستشوی انژکتور ها استفاده می شود. با پیشرفت تکنولوژی در خودرو ها و عملکرد مهم انژکتور ها ، انژکتور شور به یک دستگاه مهم و کاربردی در تجهیزات تعمیرگاهی خودرو تبدیل شده است. انژکتورشور ها تنوع مدل خاصی نداشته و تفاوت آنها صرفا در تعداد محفظه های شتشو و سیستم الکترونیکی آن ها می باشد.در اینجا انواع دستگاه های انژکتورشور موجود در بازار را به شما معرفی خواهیم کرد:
* دستگاه انژکتور شور 4 سیلندر (دستگاه انژکتور شور 4 کانال) 
* انژکتور شور ۶ سیلندر یا ۶ کانال 
* انژکتور شور ۸ سیلندر یا ۸ کانال
* انژکتور شور روکار یا درجا
 *انژکتور شور اولتراسونیک
 کارشناسان فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو دیاگ لند شما را در امر مقایسه و خرید راهنمایی خواهند کرد.

 

دستگاه شارژ گاز کولر خودرو

دستگاه شارژ گاز کولر خودرو
در فصولی که دمای هوا بالا است،افراد از کولر های خودرو استفاده بیشتری خواهند داشت. هر زمان که احساس شد کولر خودروی به اندازه کافی خنک نمی کند، احتیاج به شارژ گاز کولر خودرو  می باشد. گاز مورد استفاده در کولر خودرو جز گازهای مبرد و همان گازهایی است که در یخچال ها استفاده می شوند. کاهش این گاز به دلایل مختلفی از جمله زمان کارکرد کولر خودرو،محبوس نبودن اجزای کولر،مرطوب شدن داخل کولر و خسارت ناشی از ضربات وارد شده طی تصادفات رخ می دهد.  زمان شارژ گاز کولر هیچ ارتباط مستقیمی با کیلومتر طی شده ندارد. ابتدای فصل گرما بهترین زمان برای شارژ کولر خودرو است. دستگاه شارژ گاز کولرخودرو  با اسامی دیگر از جمله وکیوم گاز کولر، ریکاوری گاز کولر ،تزریق گاز کولر  و ... نیز در بازار شناخته شده و از تنوع محصولی بسیار بالایی در ایران برخوردار است.  دستگاه شارژ گاز کولر دستگاهی تمام اتومات با تنوع ظاهری و اندازه ای متفاوت است که توسط شرکت های مختلفی تولید  توزیع می گردد. فروشگاه تجهیزات تعمیرگاهی خودرو دیاگ لند نیز با معرفی و عرضه این دستگاه ها ، اطلاعات کافی را در جهت خرید دستگاه شارژ گاز کولر در اختیار خریداران قرار می دهد.دستگاههای شارژ گاز  در ایران به دو گروه سبک و سواری و شارژ کولر سنگین برای اتوبوس و کامیون تقسیم میشوند.در بازار نیز سه مدل دستگاه شارژ گاز کولر  با کاربرد های متفاوت وجود دارد.قیمت این دستگاه ها بر اساس میزان کیفیت بدنه دستگاه، کارایی دستگاه خنک کننده ، داشتن بانک اطلاعات خودرو ، صفحه نمایش دیجیتال ، مجهز بودن به پرینتر و زبان فارسی دستگاه می باشد.در صورت تمایل به استعلام قیمت و خرید دستگاه شارژ گاز کولر ، می توانید از کارشناسان ما در دیاگ لند بهرمند شوید.

 

دستگاه پروگرامر

دستگاه پرو گرامر خودرو
پروگرامر خودرو یک قطعه سخت افزاری است که رابط برنامه‌نویس بین تراشه (IC) و نرم افزار موجود بر روی آن می باشد.برقکاران کاربران اصلی پروگرمر ها هستند.پروگرمر کاربردی برای برقکاران پروگرمر TNM است که به عنوان  مطرح ترین و کاربردی ترین پروگرمر در ایران نیز شناخته می شود. بطور کلی دو نوع دستگاه پروگرامر TNM :وجود دارد : پروگرامر یونیورسال یا عمومی و پروگرامر تخصصی. با خرید پروگرامر یونیورسال یا عمومی می توانید از آن برای استفاده از تمام قطعات الکترونیکی استفاده کنید.اما با خرید پروگرامر های تخصصی چنین نخواهد بود زیرا پروگرمر های تخصصی برای قطعاتی خاصی استفاده می شوند که شرکت تولید کننده قطعه ، پروگرمر منحصر به فرد آن را تولید و عرضه خواهد کرد. دستگاه پروگرامر TNM در نسل های مختلفی تولید و عرضه شده اند اما جدید ترین نسخه آن نسل پنجم آنها ،        TNM7000  است  که کاملا خودرویی می باشد . با خرید پروگرامر TNM7000 می توانید تا دو برابر سرعت دانلود  و خواندن داده ها را افزایش داده و با توجه به افزوده شدن 25000 آی سی جدید ، آی سی های بیشتری را پوشش دهید. چند مدل از برترین های پروگرامر نیز در دیاگ لند موجود می باشد.

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش