بهترین زمان تعویض روغن خودرو

روغن موتور یکی از مهمترین قطعات موتور است و برای اینکه ماشین یا کامیون شما به درستی کار کند باید مرتباً تعویض شود.تعویض منظم روغن برای کارکرد نرم خودرو و افزایش عمر آن ضروری است. اما چگونه متوجه می شوید که زمان تعویض فرا رسیده است؟

خوشبختانه، برخی از علائم هشدار دهنده وجود دارد که می تواند به شما کمک کند زمان تعویض روغن چه زمانی است. ما 10 مورد از متداول‌ترین علائم هشداردهنده را بررسی خواهیم کرد که نشان می‌دهند ممکن است زمان تعمیر خودرو با تعویض روغن به عنوان بخشی از برنامه سرویس برنامه‌ریزی شده کارخانه شما فرا رسیده باشد. با درک این 10 علامت هشدار، می توانید اطمینان حاصل کنید که ماشین شما به درستی نگهداری می شود و برای سال های آینده در شرایط خوبی باقی می ماند.

برای خرید دستگاه ساکشن روغن گیربکس از وبسایت دیاگ لند، روی لینک کلیک کنید.

زمان مناسب برای تعویض روغن خودرو

10 علامتی که نشان می دهد زمان تعویض روغن فرا رسیده است:

  1. چراغ موتور را بررسی کنید: وسایل نقلیه امروزی دارای کامپیوترها و حسگرهایی هستند که تشخیص زودهنگام مشکل را قبل از بدتر شدن آن آسان‌تر می‌کنند.یکی از واضح ترین نشانه هایی که نشان می دهد ماشین شما ممکن است نیاز به تعویض روغن داشته باشد، روشن شدن چراغ چک موتور است. اگر این اتفاق افتاد، ضروری است که فوراً به یک مکانیک مجرب مراجعه کنید تا بتواند منبع مشکل را تشخیص دهد و تشخیص دهد که آیا تعویض روغن ضروری است یا خیر.

برخی از وسایل نقلیه جدیدتر حتی وضعیت روغن شما را (از طریق سنسورها یا فاصله زمانی از پیش تعیین شده) کنترل می کنند و زمانی که زمان تعویض آن فرا می رسد به شما اطلاع می دهند.

  1.  دود زیاد از لوله اگزوز: یکی دیگر از علائم هشدار دهنده مبنی بر اینکه ممکن است وسیله نقلیه شما نیاز به تعویض روغن داشته باشد این است که در هنگام کار موتور دود بیش از حد از لوله اگزوز آن خارج شود. این می تواند ناشی از سوختن بیش از حد سوخت با روغن کاری بسیار کم باشد که نشان می دهد ماشین شما به روغن تازه و فیلتر جدید نیاز دارد.
  2. صداهای غیرمعمول: اگر متوجه صدای غیرمعمولی از موتور خود شدید، می تواند نشانه ای از نیاز به تعویض روغن باشد. صدای جیغ یا تق تق می تواند نشان دهنده کم یا کثیف بودن روغن باشد، بنابراین در صورت شنیدن این صداها مهم است که خودروی خود را برای سرویس ببرید.
  3.  روغن تیره و شن دار: اگر روغن هنگام بررسی تیره و شن به نظر می رسد، این می تواند به این معنی باشد که قدیمی و پر از آلاینده است. این کار باعث کاهش عملکرد آن در روانکاری قطعات موتور می شود، بنابراین باید در اسرع وقت با روغن تازه جایگزین شود. اگر قبلاً روغن موتور تمیز و جدید ندیده اید، رنگ کهربایی روشنی دارد.
  4. سطوح پایین روغن: یکی دیگر از علائم هشدار دهنده مهم مبنی بر اینکه ممکن است تعویض روغن ضروری باشد، این است که سطح روغن خودرو شما کم باشد. حواس تان به میله اندازه گیری باشد و مرتب آن را چک کنید تا مطمئن شوید که سطح روغن خیلی پایین نمی آید.

زمان تعویض روغن خودرو

  1. گرمای بیش از حد موتور: اگر موتور ماشین شما گرمتر از حد معمول کار می کند، این می تواند نشان دهنده کمبود روغن کاری به دلیل کثیف یا قدیمی بودن روغن باشد. تعویض روغن می تواند به کاهش دمای موتور کمک کند و از خودروی شما در برابر آسیب های ناشی از گرمای بیش از حد محافظت کند. اگر موتور شما روغن کافی نداشته باشد یا برای مدتی تعویض نشده باشد، آنطور که باید به خوبی قطعات را روغن کاری نمی کند. درنتیجه موتور بیش از حد گرم می شود. معمولاً با تعویض روغن و تعویض آن با روغن جدید مشکل حل می شود.
  2. باقیمانده لجن گیر در میله: هنگامی که میله اندازه گیری را چک می کنید، اگر روغن غلیظ یا لجن شده باشد، معمولاً به این معنی است که به مرور زمان آلوده شده است و نیاز به تعویض دارد.
  3. بوی نامتعارف: بوی سوختگی شدید از زیر کاپوت شما می تواند به این معنی باشد که روغن موتور سوخته و نیاز به تعویض دارد. اگر کابین داخلی وسیله نقلیه شما بوی روغن سوخته می دهد، مشکل روغن دارید. معمولاً نشان می دهد که روغن در جایی نشت دارد که باعث می شود روغن روی قطعات داغ موتور چکه کند. همچنین به این معنی است که روغن موتور شما کم شده است که باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود. در اسرع وقت از نشت روغن مراقبت کنید و روغن را تعویض کنید.
  4. عملکرد خودرو: اگر متوجه شدید که خودروی شما بدتر از حد معمول عمل می‌کند، مانند کاهش قدرت یا تقلا برای شتاب گرفتن، این می‌تواند نشانه‌ای از این باشد که موتور به دلیل روغن قدیمی دچار سوختگی شده و نیاز به تعویض روغن دارد.
  5. سرویس برنامه ریزی شده کارخانه: در نهایت، مهم است که پیگیری کنید برنامه سرویس برنامه‌ریزی شده کارخانه شما چه زمانی پیشنهاد می‌کند که خودروی شما برای تعویض روغن سرویس شود. نادیده گرفتن این برنامه می تواند منجر به مشکلاتی در مسیر شود و باید به هر قیمتی از آن اجتناب کرد!

کی روغن ماشین رو عوض کنیم

اهمیت زمان بندی خوب تعویض روغن

اینها تنها برخی از رایج ترین علائم هشدار دهنده هستند که نشان می دهد ممکن است زمان تعویض روغن فرا رسیده باشد. به آن‌ها توجه کنید تا بتوانید قبل از اینکه مشکلی بزرگ در خودرویتان ایجاد شود، متوجه آن شوید. و فراموش نکنید که برای تعویض منظم روغن به برنامه سرویس برنامه ریزی شده کارخانه خود پایبند باشید که باعث می شود وسیله نقلیه شما به خوبی کار کرده و عمر آن را طولانی تر کند. اگر متوجه هر یک از این نشانگرها شدید، برای تعویض روغن در اسرع وقت تردید نکنید! این می تواند زمان، پول و ناامیدی زیادی را در مسیر شما ذخیره کند.

 در اینجا به هفت مزیت اصلی تعویض منظم روغن اشاره می کنیم :

  1. راندمان موتور: نظم در تعویض نه تنها موتور شما را تمیز نگه می دارد، بلکه عملکرد آن را نیز بهبود می بخشد. روغن به طور طبیعی کثیفی، زباله و ذرات مختلف دیگر را در جریان جریان به داخل موتور حمل می کند. در نتیجه به مرور زمان لجن در داخل دستگاه شروع به جمع شدن می کند. آنهایی که روغن را در بازه های زمانی صحیح تعویض نمی کنند ممکن است در نتیجه ذرات جمع شده در داخل، تغییرات قابل توجهی در عملکرد و خروجی موتور خود پیدا کنند. تعویض روغن موتور و تعویض منظم فیلترها به شما کمک می کند تا از یک موتور کند کار و ناکارآمد جلوگیری کنید.
  2. کارامدی بهتر مسافت : یک موتور کارآمد بهترین مسافت پیموده شده را هنگام سفر فراهم می کند. برای انجام این کار، مهم است که موتور خود را تمیز و عاری از زباله نگه دارید. همانطور که موتورها با روغن تازه کار می کنند، عملکرد آنها تغییر می کند و همچنین ظرفیت استفاده از سوخت بسیار موثرتر می شود. این امر نشان می‌دهد که در  صرفه‌جویی در هزینه‌ها بسیار بهتر است.
  3. طول عمر موتور : روغن کثیف معمولا دارای ضایعاتی است که باعث افزایش اصطکاک و فرسودگی سریعتر می شود. موتور تمیزتر نرم تر کار می کند، ماهرانه کار می کند و معمولاً عمر طولانی تری نیز دارد.

زمان تعویض روغن موتور

  1. سازگار با محیط زیست : گرما به تدریج روغن موتور را تجزیه کرده و گازها را آزاد می کند. این فرآیند به همین ترتیب تجمع لجن در داخل دستگاه را تسهیل می کند. بنابراین، گاز آزاد شده از خودروی شما مطمئناً حاوی هیدروکربن های مضری است که برای محیط زیست خطرناک هستند. تعویض مداوم روغن خودرو به شما کمک می کند تا آلودگی کمتری داشته باشید.
  2. محافظت از موتور: تمیز کردن منظم مطمئناً موتور وسیله نقلیه شما را در برابر سایش و پارگی بیش از حد، اصطکاک و ایجاد لجن محافظت می کند. این نشان می‌دهد که با تعویض روغن خودرو، می‌توانید موتور آن را ایمن کنید و به آن کمک کنید که بدون عیب و نقص و به راحتی کار کند.
  3. اجزای موتور را خنک نگه می دارد: اجزای موتور، در زیر کاپوت، هنگام حرکت با سرعت بالا، گرمای زیادی تولید می کنند. روغن تازه روانکاری صحیح را حفظ می کند، بنابراین تمام قطعات متحرک حداقل اصطکاک را ایجاد می کنند که به نوبه خود از گرم شدن بیش از حد اجزای موتور جلوگیری می کند.
  4. تست آلایندگی بدون نگرانی : یک موتور نرم و روان نشان دهنده عملکرد قابل اعتماد و مسافت پیموده شده بسیار بهتر است. به علاوه، به شما کمک می کند تا به سرعت تست آلایندگی را بدون هیچ مشکلی پشت سر بگذارید. به سادگی با تعویض معمولی روغن، خودروی شما با مسافت پیموده شده بهتر کار می کند.
سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش