8 اشتباه که می‌تواند به سلامت ماشین شما ضربه بزند!

همه افرادی که صاحب ماشین هستند، خرید خودرو رو به عنوان دومین سرمایه گذاری بزرگ زندگیشان (البته در کشورمان ایران!) می‌دانند! همین موضوع باعث می‌شود که سال‌ها از این وسیله استفاده کنیم و سعی داشته باشیم که با یادگیری رفتارهای درست و غلط با آن از ماشین مراقبت و عمر استفاده‌اش را کوتاه نکنیم! امروز در وبلاگ فروشگاه اینترنتی تجهیزات تعمیرگاهی خودرو، دیاگ لند قصد داریم که با شما از 8 اشتباه رایج که باعث می‌شود سلامت ماشین شما با خطر روبرو شود، صحبت کنیم.


شروع به رانندگی قبل از گرم شدن خودرو، مرگ خاموش وسیله نقلیه!

 


اگر از آن دست افرادی هستید که به محض روشن کردن خودرو، دنده را عوض و شروع به گاز دادن می‌کنند، باید بگوییم که به زودی با مشکل اساسی در خودرو خودتان روبرو خواهید شد! همچنین اگر تصور دارید که با گاز دادن، موتور خودرو سریع‌تر گرم می‌شود، باید بگوییم که در اشتباه هستید.
شما باید اجازه دهید که خود یک تا 2 دقیقه بعد از روشن شدن درجا کار کند تا موتور آن به اصطلاح گرم شده و آماده حرکت شود، اما در این موقع چه اتفاقی می‌افتد که اگر چنین صبری نداشته باشیم باعث آسیب به خودرو می‌شود؟ 
حقیقت این است که با یک تا 2 دقیقه در جا کار کردن خودرو، روغن در بین موتور و اجزای آن جریان یافته و دمای آن بالا می‌رود. شما به هیچ عنوان نمی‌توانید با فشار دادن پای خود روی پدال گاز این فرایند را سریع‌تر کنید! (در نظر داشته باشید که با ایجاد فشار مضاعف با گاز دادن باعث تغییر دمای ناگهانی موتور می‌شوید که نتیجه آن وارد شدن فشار زیاد به اجزا و اتصالات موتور خودرو است که در صورت تکرار در بلند مدت می‌تواند برای شما هزینه‌های سنگینی برای تعمیر خودرو به همراه داشته باشد!)
اگر صاحب یک تعمیرگاه هستید و نیاز به دیاگ دارید، در نظر بگیرید که با کمک مجموعه دیاگ لند می‌توانید اقدام به خرید اقساطی دیاگ کنید. کارشناسان فروش مجموعه ما در این زمینه می‌توانند به شما راهنمایی‌های لازم را ارائه دهند.


تعویض ناگهانی دنده خودرو از دنده عقب به دنده یک، عجولی که باعث پشیمانی می‌شود!

 

تعویض ناگهانی دنده خودرو از دنده عقب به دنده یک، عجولی که باعث پشیمانی می‌شود!


احتمالاً شما هم فرد یا افراد زیادی را دیدید که بعد از حرکت به سمت عقب قبل از توقف کامل خودرو بدون هیچ درنگی، دنده عقب را به دنده یک تغییر می‌دهند و شروع به حرکت می‌کنند. (این موضوع برای خودروهای دنده اتوماتیک هم صادق است و می‌تواند تغییر ناگهانی حالت R به D باشد!)
 شما با انجام چند باره این موضوع متوجه خسارت وارده به خودرو خود نمی‌شوید، اما اگر این موضوع را همچنان تکرار کنید، می‌توانید مطمئن شوید که با انجام مداوم این کار باعث ایجاد مشکل در پیشرانه اتومبیل خود شده‌اید! پیشرانه‌ای که وظیفه اصلی آن انتقال نیرو بین اجزای مختلف خودرو است. بهترین کاری که در این زمینه می‌توانید انجام دهید، توقف کامل پس از عقب رفتن و سپس عوض کردن دنده است. این کار شاید تنها یک ثانیه زمان ببرد، اما همین درنگ ساده می‌تواند باعث جلوگیری از ورود خسارت به موتور، گیربکس یا محورها شود.


گذاشتن مداوم یک دست بر روی دنده، فعالیتی بیهوده برای حرفه ای نمایان شدن

 

گذاشتن مداوم یک دست بر روی دنده، فعالیتی بیهوده برای حرفه ای نمایان شدن


دلتان می‌خواهد حرفه‌ای‌تر به نظر برسید؟ این موضوع هیچ اشکالی ندارد، اما باید بدانید که با گذاشتن یک دست بر روی دنده و یک دست روی فرمان اصلاً حرفه‌ای‌تر به نظر نمی‌رسید چرا که با این کار به مرور زمان باعث سایش زودرس دنده خودرو خود می‌شوید چرا که به صورت دائمی در حال وارد کردن نیرویی به بوش‌های گیربکس خواهید بود. 
توصیه ما به شما این است که هر دو دست را روی فرمان بگذارید تا هم گیربکس شما سالم بماند و هم قادر باشید در زمانی که باید عکس‌العمل سریعی از خودتان نشان دهید، خودرو را به راحتی کنترل کنید.
در نظر داشته باشید که برای تعمیر گیربکس و دیدن خودرو بعضی از تعمیرگاه‌ها نیاز به برخی از تجهیزات دارند. شما می‌توانید برای خرید جک دو ستون، خرید انژکتورشور و خرید دیاگ بر روی فروشگاه اینترنتی دیاگ لند حساب کنید.


استفاده از روغن نامناسب و ارزان خودرو، صرفه جویی گران قیمت!

 

استفاده از روغن نامناسب و ارزان خودرو، صرفه جویی گران قیمت!


اگر می‌خواهید که در هزینه‌های روزمره خود صرفه جویی کنید، لطفاً برای جیب خودتان هم که شده اصلاً به سراغ روغن موتور خود نروید! این کار نه تنها باعث آسیب به خودرو شما می‌شود، بلکه فقط هزینه‌های شما را هم چند برابر می‌کند. 
خودرو در کشورمان ایران به عنوان دومین سرمایه گذاری بزرگ یک فرد بعد از خرید خانه شناخته می‌شود، پس باید به عنوان یک فرد دارای سرمایه به وسیله نقلیه خود نگاه کنید و از هزینه کردن برای آن هراس نداشته باشید.
متاسفانه خرید روغن موتورهایی که باکیفیت نیستند و قیمت ارزانی دارند، می‌تواند باعث آسیب رساندن به اجزای خودرو شما شود. شما می‌توانید با مطالعه دفترچه راهنمای خودروتان نوع روغن موتور با ویسکوزیته (گرانروی) مناسب ذکر شده را پیدا کنید و در هنگام مراجعه برای خرید روغن خودرو، روغن متناسب با خودروی خود را تهیه کنید.

 

عدم توجه به ترمز دستی و استفاده صحیح از آن در مواقع لزوم

 

عدم توجه به ترمز دستی و استفاده صحیح از آن در مواقع لزوم


متاسفانه افراد زیادی هستند که تصور می‌کنند که ترمز دستی تنها برای زمانی است که خودرو در یک سطح شیبدار قرار گرفته و باید برای جلوگیری از حرکت‌کردن آن از این وسیله استفاده کرد! باید بگوییم که این تصور کاملاً اشتباه است و ترمز دستی در واقع وسیله‌ای است که می‌تواند نقش بسیار مهمی را در سیستم گیربکس خودرو ایفا کند، اما چطور؟
در هنگام پارک کردن، تمام وزن خودروی شما بر روی یک پین فلزی کوچک در سیستم جعبه دنده ماشین قرار می‌گیرد که شاید به اندازه یک انگشت باشد به همین دلیل احتمال شکستن آن به راحتی وجود دارد! هنگامی که ترمز دستی را بعد از پارک کردن حتی در یک سطح صاف می‌کشید، شما در واقع وزن خودروی خود را در به شکلی متعادل بین تمام اجزای جعبه دنده ماشین تقسیم می‌کنید که نتیجه آن افزایش عمر قطعات خواهد بود.


فشار پدال گاز تا انتها برای یک رانندگی پرهیجان، اما پر هزینه

 

فشار پدال گاز تا انتها برای یک رانندگی پرهیجان، اما پر هزینه


اکثر جوان‌هایی که تازه خودرویی خریداری می‌کنند، بعد از گذشت مدت زمانی هیجان زده می‌شوند که یک رانندگی پرخطر، اما پرشور را تجربه کنند برای همین پدال گاز را ته فشار می‌دهند و تیک آف می‌زنند! به عنوان کسانی که سال هاست در حوزه خود تجربه داریم باید بگوییم که اکثر مشتریان تعمیرگاه‌های خودرو چنین دست رانندگی دارند!
فشار دادن پدال گاز تا ته سرعت خودرو و تجربه شور و هیجان به این شیوه، می‌تواند باعث مجبور کردن شما برای کاهش سرعت با فشار ناگهانی بر روی پدال ترمز همراه باشد! شما نه تنها در این صورت سوخت بسیار بیشتری نسبت به حالت عادی مصرف می‌کنید، بلکه بار سنگینی بر روی اجزای پیشرانه خودرو خود وارد می‌کنید که نتیجه آن ساییده شدن لنت ترمز و روتورها را به همراه دارد.
برای جلوگیری از چنین موقعیتی دوستانه پیشنهاد می‌کنیم که اصلاً به فکر چنین کاری نباشید چرا که هزینه‌های زیادی برای تعمیر خودرو مجبورید، پرداخت کنید. (اگر نیاز به جک دو ستون چینی دارید، می‌توانید از طریق بخش فروشگاهی اقدام به تهیه این وسیله برای فروشگاه خود کنید.)
 

بدون شک برای خرید تجهیزات تعمیرگاهی می توانید بر روی سایت ما حساب کنید چرا که همواره سعی داریم با ارائه بهترین خدمات با کمترین قیمت ممکن رضایت شما را جلب کنیم. در این راستا می توانید با کارشناسان پشتیبانی ما تماس بگیرید که به صورت 24 ساعته در خدمت شما هستند تا به شما در این زمینه کمک کنند.
 

سبد خرید

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش